Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...
Specifika reklamy na internetu pohledem práva proti nekalé soutěži
Ilichman, Dominik ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Hurychová, Klára (oponent)
Specifika reklamy na internetu pohledem práva proti nekalé soutěži Abstrakt Diplomová práce analyzuje reklamu, která je spjata výlučně s internetovým prostředím, pohledem práva proti nekalé soutěži. Práce na problematických oblastech zvýrazňuje význam nekalosoutěžní úpravy v dynamickém internetovém prostředí. Velká flexibilita generální klauzule nekalé soutěže je často jedinou možností, jak se dají postihovat nové formy online reklamy. S ohledem na nepříliš rozvinutý stav české judikatury v oblasti online reklamy, jsou v práci analyzována rozhodnutí Soudního dvora a judikatura jiných členských států. V práci je podrobně rozebráno šest typů jednání, které se dotýkají internetové reklamy - zneužití klíčových slov, zneužití meta tagů, linking, falešné online recenze, inzerce na online platformách a programy na blokování reklamy na internetu. Především na základě zahraniční judikatury se na konkrétních situacích snažím vymezit limity online reklamy z pohledu nekalé soutěže. Některá z předkládaných soudních rozhodnutí prezentuji v českém právním prostředí vůbec poprvé. Práce se zabývá specifiky, které online reklamu odlišují od tradiční offline reklamy. Rozborem těchto specifických rysů internetové reklamy je zvýrazněna potřeba redefinice některých tradičních právní pojmů - například samotného pojmu reklama. V...
Nekalá reklama
Foltínová, Ľubica ; Černá, Stanislava (vedoucí práce) ; Zahradníčková, Marie (oponent)
V rigorózní práci předkládám systematickou analýzu problematiky nekalé reklamy. Cílem mé práce je poskytnout ucelený pohled na právní úpravu uvedené problematiky z hlediska soukromého a veřejného práva s důrazem na prolínání těchto norem. Vymezit pojem nekalá reklama může být problematické, protože vymezení samotného pojmu reklama je náročné. Legální definice reklamy se nachází v zákoně o regulaci reklamy, který lze považovat za základní pramen regulace reklamy veřejným právem. Další legální definici reklamy lze najít v zákoně o provozování rozhlasového a televizního vysílání, který reguluje reklamu v televizním a rozhlasovém vysílání a reklamu vysílanou prostřednictvím zvláštních přenosových systémů, např. internetu. Vymezení nekalosti (a tím nepřímo i nekalosti reklamy) se nachází v obchodním zákoníku. Nekalost je vyjádřena pomocí generální klauzule. Nekalou reklamu tak lze charakterizovat jako aktivitu, která naplňuje legální definici reklamy a zároveň naplňuje generální klauzuli proti nekalé soutěži. Má práce se věnuje těmto aktivitám a boji proti nim. Rigorózní práce je rozdělena do tří rozsáhlých kapitol. První kapitola se zabývá historickým vývojem nekalé reklamy a stávající právní úpravou tohoto fenoménu z mezinárodního, evropského a zejména z lokálního hlediska. V této kapitole jsou...
Skrytá reklama a product placement v českých mediích
Růžičková, Šárka ; Zeman, Jiří (vedoucí práce) ; Filipová, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje skryté reklamě a hlavně product palcementu. Práce nás seznámí s pojmy skrytá reklama a product placement a jejich umístění v marketingové komunikaci. Teoretická část se zaměřuje na definice pojmů reklama, skrytá reklama, product placement a na právní předpisy. Práce se zabývá, analýzou a dopadem legalizace product placement v českých mediích po přijetí směrnice EP a Rady 2007/65/ES a v závěru zhodnocením, zda product placement zakázat či povolit v televizních pořadech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.